02 de maig 2012

Chillán -Xile-

Us heu plantejat mai anar de vacances a Badalona? Més o menys és el que he fet jo parant a Chillán. Per sort, aquí un centenar de kilometres no són res i amb un parell d'euros els pots recórrer amb bus. D'aquesta manera vaig poder arribar a Las Trancas l'entrada per anar a les termes de Chillán, el que vindria a ser un Vallter 2000 pero als peus dels Andes. 

Igual que a Vallter, a les termes s'hi poden fer caminades i la d'ahir va ser molt gran: una pujada tremenda per arribar a unes "fumarolas" que desprenien una terrible olor de sofre. La neu no aguanta al seu voltant i es fon deixant veure la terra tenyida de groc. Seguint uns passos més amunt s'arribava a un coll que portava cap a un petit pic des d'on es veia tot el "valle Hermoso". Poc m'esperava que una caminada tant curta em donés una sorpresa tant agradable.

Després de la caminada un bany a les termes amb bona companyia, algun mos de xocolata i una mica de soda de llimona esbrevada. I per tornar res de bus, transport privat fins al centre de Chillán parant a comprar mermelada de rosa mosqueta i manjar dulce de leche, una trentena d'ous blancs com la neu, unes quantes llonganisses de Chillán (que nosaltres anomenaríem xorisso), costellar de vedella per asado i un sac de carbó a molt bon preu comparat amb el que en pagarien a Rancagua... Total: un dia rodó al voltant de la meva Badalona a la xilena amb una gran companyia xileno-granadina.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada