28 d’abril 2012

Puerto Varas -Chile-

Vaig perdre el nord, per tant, no em va quedar més remei que tirar rumb sud. I ara, aquí estic, a Puerto Varas, un petit poble que descansa a la vora del llac Llanquihue, el més gran de tots els llacs de la regió de "la Araucania i los Lagos".

Uns dies per passejar-me per les selves valdivianes d'espècies vegetals de fulla "siempreverde" que no perenne, per menjar "kuchen" i "pastel de choclo", per disfrutar de la visita a edificis històrics de fins a cent(!) anys d'antiguitat... per gaudir del no fer res fent de tot.

Altra vegada, com ja va passar a Pucón, els volcans han estat el meu centre d'atenció, sempre pul·lulant al seu voltant, intentant apropar-m'hi per totes direccions sense acabar-ho d'aconseguir. El Puntiagudo, escanyolit i fent honor al seu nom. I l'Osorno, majestuós, senyor, com aquelles muntanyes que de petits tots haviem dibuixat: perfectament cònic i amb el cim sempre cobert de neu, quan no de núvols...




I què dir dels llacs. Seguim amb la línia d'aigües de colors increïbles envoltades per muntanyes de boscos frondosos i tacades d'illes amb més o menys encant (gairebé sempre amb més).

Ja a títol personal, una d'aquelles reflexions vanals i és que a vegades et preguntes si el fet d'estar envoltada constantment de paisatges tant impressionants no et farà tornar immune a aquestes belleses... sempre m'havien dit que si menjava masses olives les acabaria avorrint.

Encara que soni a tonteria vull poder gaudir de tot allò que vegi en aquest camí. No vull cansar-me de veure el que estic veient i desitjo que se'm segueixin posant els pèls de punta cada vegada que s'obren els núvols i em deixen veure el cim del volcà o les glaceres que semblen regalimar dels cims de la serralada andina. Vull veure aigües de colors indescriptibles i seguir xiuxiuejant: oh!, així, ras i curt. Vull seguir emocionant-me constantment.

Després d'aquest incís més aviat sentimental que, com sempre, em pregunto perquè coi no puc obviar, us haig d'informar que per fi he tornat a trobar el Nord. L'havia perdut enmig dels fulls de paper de fumar de la guia de viatge, entre les pàgines 775 i 776 que juntament amb ell em portaran cap a Chillán, la propera destinació.

Aquí doncs deixo terres d'aires germans, fredes, verdes i de les que me n'he ben enamorat. Potser, si mai em perdo, m'haureu de venir a buscar per aquí...


Títol: autorretrat higiènic a Parc Nacional

5 comentaris:

  1. ... el nord el vas perdre aquí, ara només preocupat de que vagis on vagis ho has de disfrutar! un petó!


    BSC

    ResponElimina
  2. Núria!! aquí el mig de la selva pots voltar amb taparabos i ja està!!!

    cuida't

    xitot :P

    ResponElimina
    Respostes
    1. ho acostumo a fer cada dia al matí aixo de voltar amb taparrabos, després vaig de liana a liana fins al riu, pesco una truita i amb dos pedres i quatre branques seques em preparo un esmorzar que paqué! heheheheh (quanta tontería)

      Petons!!

      Elimina
  3. Núria dons a mi si em perdo,que no em busquin a cap verd, molts petons , jo necesito terra i arbres no tant sec ...........

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja ens ho pensavem que no t'hi voldries pas quedar, per aixo t'hi vam deixar anar... no ens la podíem pas jugar i que no tornéssis, sinó la Berta s'hagués tornat boja cuidant en Joni! ; )

      Elimina