26 de juny 2015

Besançon -França-

Tenir una bona amistat en un altre indret del món, sigui al poble del costat, al país del costat o al contintent del costat, sempre resulta ser una bona excusa per fer-hi una visita.


Aquesta vegada la visita va ser a la capital del Franche comté, Besançon i la Maria va ser la persona visitada. Van ser sis dies intensos (encara que dos me'ls passés dins d'un autobus). A banda d'aprofitar per conèixer els companys de la coloc, fer unes cerveses, passejar per la ciutat i posar-nos al corrent de tot allò que crèiem convenient, també vàrem fer un parell d'excursions pels voltants.


La primera va ser amb la Vanessa, que ens va portar a Baume les Dames a recórrer trams de camí, un tros del riu Le Cusancin i grimpades prou intenses per la Fente de Babre al llarg de tot un dia que vàrem acabar d'amanir amb l'anomenada nit de la Música de Besançon, coincidint amb el dia mundial de la música




L'altra excursió, amb més calma, la vam començar per la véloroute que passa per Besançon paral·lela al riu Doubs, en direcció al poble de Montfaucon, per fer una visita al castell homònim. Va coincidir que feien dues setmanes de jornades d'arqueologia al castell i vàrem poder escoltar les explicacions sobre allò que s'havia anat coneixent amb el treball realitzat a les ruines conservades. Bé, jo m'ho vaig imaginar una miqueta perquè el meu francés gairebé nul no donava per massa...
            

Per acabar amb aquestes petites vacances vaig aprofitar per passar un dia i poc a Lió, d'aquesta manera matava la curiositat i em permetia un passeig agradable abans de començar el viatge de més de deu hores de bus que m'esperava pel retorn.

      

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada