12 de març 2013

Kaulem, El Chaltén -Argentina-

No hi havia pensat! Porto gairebé cinc mesos vivint aquí perquè em van oferir una feina i em sembla que mai us n'he parlat (estic dubtant de si estan ben escrites aquestes últimes paraules...). Avui, doncs, toca. Quan aixeco l'auricular del telèfon a la recepció, amb el meu accent "gallego", com diuen aquí, el primer que dic és: "Hostería Kaulem?". Una hosteria de 4 habitacions, amb una cabanya i bastant pijilla. 


Com que és tant petita no tan sols em toca estar a la recepció sinó que també em toca preparar esmorzars: he après a amassar pà, faig uns budins genials (jo em quedo amb el de banana y corazón de dulce de leche, altrament conegut com banana split, encara que el de pera a l'oporto també em torna boja) i sí, l'humilitat no és el meu fort..., la preparació de melmelada també ha deixat de ser un secret per mi, igual que la de iogurt. També em defenso amb altres cosetes com quiches (aquí en diuen tartas) i empanadas.

Del tracte amb el client en podríem escriure un assaig d'un bon grapat de pàgines. Hi ha de tot, com a tot arreu, però si t'ho agafes amb un bon somriure i amb ganes de fer les coses divertides, t'ho pots arribar a passar molt bé. De moment encara és hora de com trobi amb alguna persona d'aquelles odioses i més d'un cop hi ha hagut despedides d'hostes a base d'abraçades (aquests moments també són molt curiosos...).

als vidres del segon pis s'hi pot veure el reflex del contorn del Fitz
No és, de cap de les maneres, la feina de la meva vida. Però imagineu-vos el canvi que suposa estar sis tardes a la setmana amb l'A., en V., en J. i en P. anant d'un cantó a l'altre, abraçant-nos, enfadant-nos, banyant-nos, passejant, menjant, peixent, barallant-nos i tornant-nos a abraçar. O estar aquí, darrera d'un taulell fent el paperines sis tardes a la setmana, cuinant, mirant al Fitz, llegint el diari per internet, escrivint aquestes ratlles, xafardejant per internet, llegint, xerrant amb un yankee o amb una anglesa. No és la feina de la meva vida, però van bé els canvis... o com a mínim a mi em van bé!

Ah! Kaulem significa "la casa del sol" en llengua dels Tehuelche, els habitants originaris de la zona.

2 comentaris:

  1. Molt guapo.... si pugues vindria a visitar-te.
    molts petons.

    ResponElimina
  2. Jo també vindria a visitar-te!

    ResponElimina